1/11/2015

Likier z białej czekolady

Zupełnie przez przypadek natknęłam się na przepis ciast z masą z dodatkiem likieru z białej czekolady. Rozmarzyłam się pod jego wpływem do tego stopnia że postanowiłam przygotować domowy likier. Jego wspaniały smak i gęsta konsystencja a za razem rozgrzewająca moc idealnie nadają się na zimowe wieczory. Do kawy, do deseru albo solo na poprawę nastroju.


Skład: 
2 białe czekolady po 100 g
250 ml mleka
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
200 ml spirytusu 95 %

PRZYGOTOWANIE:
1. Czekoladę połamaną na kawałki roztapiamy z niewielką ilością mleka w kąpieli wodnej lub na parze. 
2. Do roztopionej czekolady dodajemy mleko i cukier. Wszystko dokładnie mieszamy do rozpuszczenia się składników. Odstawiamy do przestudzenia.
3. Do wystudzonej masy czekoladowej dodajemy spirytus i dokładnie mieszamy. 
4. Gotowy likier przelewamy do butelki 0,5 l i odstawiamy na co najmniej 1 dzień w chłodne miejsce.
Taki likier jest już gotowy do degustacji. Można go używać do wypieków, mas z serkiem mascarpone lub jako dodatek do deserów i lodów. Jednak najlepszy jest solo :)
SMACZNEGO!



4 komentarze:

  1. aaa! kocham likiery z czekolady <3

    PS. Chciałabym Serdecznie zaprosić do wzięcia udziału w moim czekoladowym konkursie! Więcej szczególów na moim blogu !

    OdpowiedzUsuń
  2. To dla mnie coś nowego, pierwszy raz słyszę o likierze z białej czekolady, ale jestem pewna że w kuchni jak i poza nią spory z niego byłby użytek (wyglądem przypomina mi ten likier kawowy ze śmietanką w dwóch osobnych pojemnikach).

    OdpowiedzUsuń
  3. Z białej czekolady nigdy nie próbowałam, ale jako, że ją uwielbiam to czuję, że smakiem tego likieru byłabym zachwycona!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm coś pysznego :) ! Przepis biorę i jutro powstanie kolejna nalewka do kolekcji :)) Już nie mogę się doczekać degustacji :P bo uwielbiam białą czekoladę :)) Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Strawberry and Berry , Blogger